dinsdag 15 juli 2003

BOEKEN DIE IK OOIT ZOU SCHRIJVEN

Daar gaan we dan. Een zooi titels van boeken die ik me ooit voornam te schrijven. Vroeger, eens, toen.

Geldingsdrang
Klaphonger
Zo zwart als wit
Thuis was het gezellig (poëzie, onder de naam Victor Stout)
Overal taxi's
Magere ijscomannen spreken de waarheid (Barcelona-trilogie 1)
Ik vermijd de voltooide tijd (Barcelona-trilogie 2)
Ode aan Paula (Barcelona-trilogie 3) (novelle met foto's van Dimitry Fleming)
Hete thee
Verzamelde titels

Niels en ik, wij zouden de ideale Zomergasten zijn, dat lijdt geen twijfel. Maar belt Joost Zwagerman ons? Hij peinst er niet over. Terwijl ik Niels en mij al voor me zie, keuvelend met Joost, commentaar leverend op het door ons uitgezochte, favoriete beeldmateriaal. Ik zou heel gemakkelijk in dat uitzoeken zijn. Zolang de clip van Paul Simons 'You Can Call Me Al' maar aan bod komt. Goed, Joost heeft onze nummers. Dus we wachten nog even af. Overigens, en dat spijt me dan voor Niels, ben ik zowat de enige die niets met Jiskefet heeft. Het is altijd aan me voorbijgegaan. Maar dat mag de pret niet drukken: ik 'You Can Call Me Al', Niels een fragment van Jiskefet. Hebben we nog zo'n drie uur zendtijd te gaan. Daar doen wij niet moeilijk over.

Niels claimt overigens terug in Nederland te zijn, maar in Amsterdam heb ik hem nog niet gezien, en vandaag kreeg ik een collect call uit Zürich, en die kan alleen maar van hem gekomen zijn. Ik heb de hoorn erop gegooid, dat spreekt.

Ten slotte: dat 'Summer Jam 2003' op 1 staat, vind ik in tegenstelling tot Niels prima. Ik heb het even nagekeken: als dit niet op 1 stond, had die afschuwelijke Acda en De Munnik-parodie er gestaan. 'Summer Jam 2003' heeft dan althans nog een clip waar ik erg vrolijk van word.

En dan nog, in aanvulling op Niels' bericht van gisteren, wat boekentips in de categorie Nu Lezen - En Wel Meteen:

Afgunst - Arie Storm (nu op de longlist voor de AKO Literatuurprijs!)
De asielzoeker - Arnon Grunberg (ik blijf het verdorie niet zeggen)
Platform - Michel Houellebecq
In de ban van mijn vader - Sandro Veronesi
&
Zoon van de wolvenman - Michael Chabon

Om andermans woorden maar weer eens te misbruiken: ik moet nu echt even wat videobanden terug gaan brengen.

(Laat wat van je horen, Niels! Kom terug naar Nederland, wil je?)

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten