woensdag 30 juli 2003

Ik ben de goeie in 't vloeien

Ben ik hier tegenwoordig de enige die deze site gaande en rollende houdt? Het heeft er alle schijn van. Zou Niels soms weer op vakantie zijn? Of wil hij wel heel graag schrijven, maar zit hij klem onder wat meubelstukken? Je weet niet hoeveel zo'n verbouwing van je eist.

Intussen verheugen we ons in de grote hoeveelheid bezoekers van onze site (Niels wist me te vertellen dat we afgelopen zaterdag meer dan 30 'hits' hadden) en de vele enthousiastelingen die 'comments' achterlaten op onze berichten. Even afgezien van de obscene oneliners van anonieme vreemdelingen. Daar blijf ik verre van. Af en toe wis ik zo'n bericht. Daar heb ik nu lol in.

Niels heeft me gevraagd wat meer met 'links' in mijn berichten te gaan werken. Om de boel hier 'levendig' te houden. Eens kijken waar we uitkomen.

Gisteravond hebben Elsie en ik de prachtfilm Punch-Drunk Love gezien in ons onvolprezen Delftse filmhuis. Ik wist niet dat er zowaar goede films met Adam Sandler bestonden, maar zie hier. Een man in een felblauw pak heeft te kampen met zeven dominante zusters, plotse buien van agressie en vier blonde broers die op zijn geld uit zijn. En dan: de liefde. De hoop. Een toekomst. Beterschap. Het besef dat het allemaal niet voor niets is. You are so beautiful. I love you so much I want to smash your face in with a sledgehammer. Waar hoor je liefde nog zo verwoord worden? Paul Thomas Anderson is een halfgod, zoveel is zeker.

Vanavond heb ik mijn fiets opgehaald bij de fietsenmaker. Het kost me handenvol geld, maar voortaan kan ik weer in het donker over straat met een fietslampje dat werkt, en ook heb ik nu een 'antilekband'. Ik weet niet of ik het juiste woord gebruik, maar als ik het wel heb, zijn de enige zaken die Een Volgende Grote Oorlog overleven, antilekbanden en kakkerlakken. Je kunt eigenlijk niet meer zonder, heden ten dage.

Warm blijft het, maar mijn hoestbuien worden minder en minder. Ik denk na over mijn leven na Nymph en overpeins nog eens hoeveel tijd en moeite er gaat zitten in het maken van een tijdschrift. Soms word je zowaar gevraagd voor een ander tijdschrift, en dan sla je vanzelf aan het denken.

Ik vertel jullie alweer meer dan goed voor je is. Laten we het glas heffen en er het beste van hopen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten