donderdag 31 juli 2003

Waar blijft dat boek, man?

Er zijn mensen onder jullie die me weleens vragen: "Waar blijft in hemelsnaam die opvolger van dat debuut van je? (Voor de nodige zelfspot, lees eens dit geestige boekverslag.)

Nu, ik zal het jullie vertellen. Ik heb nog geen idee. Mijn uitgever heeft het boek, heel terecht, verplaatst naar de voorjaarsfolder voor 2004. Dus ik kan alleen maar zeggen: geduld. Ik hoop op maart volgend jaar. Muziek Uit Openstaande Ramen, nú al de onbetwiste bestseller van 2004.

Ondertussen zit ik, nog steeds, in een verbouwing, wil ik afstuderen, en ben ik met werkelijk waar met alles te laat. Stuk voor Nymph? Nee, hoor. Bio? Vergeet het. Iets gedaan aan die scriptie? Ach... Je manuscript? Ja, dat ligt in de kast, met prachtcorrecties van Vincent en Josje. Dat ligt daar.

Wel heb ik tijd gehad om vele boeken te lezen, in mijn korte verblijf in het buitenland. Zie hiervoor, als het allemaal lukt, die nieuwe Nymph. Toby Litt's Finding Myself zit daar ook bij. Grappige website heeft die kale.

Enfin, ondertussen probeer ik doodkalm te blijven. En te werken. Wérken, mensen. Dat moeten schrijvers en Internetgoden In Wording gewoon doen. Anders is er geen eten, en dan gaan je vriendin bij je weg en voor je het weet lig je twee en half jaar dood in je halfafgemaakte luxeuze dubbele grachtenbovenwoning. Ik ga dus maar weer eens.

Muzikale tip van de week: luister eens naar Brendan Benson, zoals ik nu doe. Mooie liedjes. Metarie heeft een prachtige tekst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten