vrijdag 29 augustus 2003

BERICHTEN VANAF HET SLAGVELD

Nu, het schrijven van dan wel een afstudeerscriptie over afwijkende en vermomde genres aan de hand van American Psycho, Donnie Darko, Magnolia en Fight Club, of een nieuwe roman – het gaat niet samen met een verbouwing. Het is vandaag drúk, dat heeft geen naam. Weken lang zie je geen hond, maar vandaag werd ik om acht uur (acht uur!) van mijn bed gelicht. Het hele pand lijkt te bewegen. Geen ruimte waar niet een of andere kerel bezig is.

Ik zou natuurlijk weg kunnen gaan, en pas laat weer terugkomen, maar ja, ik zit met een peperdure kat en een extreem nieuwsgierige Jack Russell die beiden als het maar even kan ongemerkt naar beneden sluipen en de voordeur, die staat gewoon de ganse dag open omdat die mannen continue in en uit lopen.

Dus zit ik nu in mijn royale nieuwe werkkamer annex bibliotheek (zo ongeveer ook de enige kamer die lééfbaar is) krampachtig te studeren, terwijl er zo nu en dan vervaarlijke geluiden uit alle hoeken en gaten klinken. Boven mijn hoofd, onder mijn voeten, vanuit de binnenplaats of juist voor het pand. Man.

Vanavond naar Het Grote Prometheus Tuinfeest voor Schrijvers en Ander Gespuis. Volgens mij gaat het regenen.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten