zondag 14 september 2003

ZONDAGMIDDAGGENEUZEL

Vanmiddag had ik de grote schrijfster Janneke Jonkman op bezoek naar aanleiding van haar aanstaande bestseller De Droomfotograaf. We bespraken haar manuscript, ik zette enkele straffe ristretto's, en beiden gingen we goedgeluimd ons weegs.

Vincent en ik, wij droppen die roman tot het elke boekentoptien zal aanvoeren. Wij werken immers bij als promotiemedewerkers van Prometheus.

Ondertussen voelde ik me wat beter (nog steeds hoestend, snotterend maar met een geheel nieuw kapsel), dus ging ik vanwege het fraaie weer naar de IJ-brouwerij, samen met enkele vrienden.

Thuisgekomen werd er patat gehaald, en drank. De meisjes wilden Expeditie Robinson zien. Ik zelf heb maar weinig op met dat soort programma’s. Wel zag ik een man waarvan ik zeker was dat hij de finale zal halen. Reeds voor aanvang getooid met wilde haren en een onverzorgde baard, dan laat je zien dat je klaar bent voor de jungle.

Daarna ging het verder met een documentaire over Progeria. Gezellige kost. En welke Mongool heeft Boston Public op zo’n ondankbaar tijdstip geplaatst? Ze begrijpen het niet bij Net5, werkelijk.

Jullie zullen je wellicht afvragen: ‘Wanneer krijgen we eindelijk weer eens een boekbespreking?’ En dan moet ik zeggen: ‘Ik weet het niet.’ De academicus in mij zorgt ervoor dat ik boekhandels alleen betreed om vakliteratuur aan te schaffen. Fictie is momenteel niet aan mij besteed. Helaas.

N.

P.S. Britney staat binnenkort in de Rolling Stone. Hier en hier de preview.

update
Er zijn geen andere foto's uit die Rolling Stone-reportage. Je kunt wel het hele artikel lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten