vrijdag 10 oktober 2003

FRANKFURT

Vincent zit in Frankfurt en ik zit gewoon thuis. Mijn eerste boek werd er ooit verkocht, daar in het verre Duitsland, aan een Duitse uitgeverij. Ik was direct op mijn hoede. Het voorschot was erg hoog, de voorgestelde eerste druk enorm en de royalties ongeveer drie maal zoveel als in Nederland. Nee, dat kon niet goed gaan. Toch werden contracten ondertekend, vertalers kregen groen licht.

Nu zijn we drie jaar verder. De Duitse uitgeverij is failliet en ik werk verder aan een boek dat ooit, eens, veilingrecords zal breken. Zoiets hou je jezelf voor. Wie boeken schrijft en niet streeft naar werelddominantie is een idioot, is mijn motto.

Verder veel van hetzelfde, in Huize Carels. Ik laat de hond uit, koop nieuwe kleren, werk aan mijn scriptie, sla junks dood, luister naar Bluf en voeg wondervolle zinnen toe aan mijn manuscript. En dan lees ik ook nog veel te veel boeken. Ik zal jullie binnenkort eens overspoelen met recensies die hun weerga niet kennen.

Nu bier! Op Vincent! Dat hij Muziek Uit Openstaande Ramen maar voor miljoenen verkoopt! (Ooit! Eens!)

Ik moet even gaan liggen.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten