donderdag 30 oktober 2003

VROEGER

Weten jullie nog? Vroeger? Dat ik hier wel eens berichten neerschreef? En dat jullie dan konden meegenieten van al mijn avonturen?

Welnu, de laatste dagen zijn er heel de tijd festijnen waar ik heen ga. En dan kom ik half aangeschoten weer thuis. En dan komen er geen weblogberichten meer van. Fraai is het allemaal niet, dat weet ik ook wel.

Soms voel ik me bijna Holden Caulfield. Dat ik dronken in telefooncellen ga staan (waar vind je die eigenlijk nog?), om meisjes te bellen en ze te vragen of ik mee kan helpen de kerstboom op te tuigen. Als ik al niet ergens met een gefingeerde schotwond aan de bar hang.

Maar nee. Gisteravond zat ik in het café dat voorheen het Kremlin heette. Tegenwoordig is het geen echt café meer en word je er om acht uur al uit geschopt. Het is dat Martien gisteren afstudeerde en er reden tot een feestje was; anders had je me dat pand niet in gekregen. Het meisje J. liet me nog 200 foto's zien van haar halfjaar in Nanterre. En iemand zei me dat een baard mij heel, heel goed staat.

Vanavond was ik op de presentatie van het nieuwe boek van Pieter Steinz. Een aanrader, onder ons gesproken. Mooi encylopedisch werk over de wereldliteratuur. Blader er maar eens in. Op de borrel was het druk. En iemand zei me dat een baard mij heel, heel goed staat.

Morgen is er wederom een feestje. Elsie wordt 26. Daar komen weer slingers en toeters en confetti en appeltaarten bij kijken, wat dacht je.

V.

P.S. Die clip van OutKast, 'Hey Ya!', die is toch gewoonweg geniaal? Worden jullie daar nu ook zo ontzettend vrolijk van? Ik krijg altijd zin om als een dolle door de huiskamer heen te dansen als ik die clip zie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten