donderdag 13 november 2003

POSTCODECIJFERS

Vandaag volgde ik een redacteurenworkshop auteursmanagement in Utrecht. Ik heb daar veel geleerd. Ik ga 'mijn' auteurs voortaan heel anders begeleiden. Ik ben niet langer dezelfde.

Zevenenhalf uur duurde die workshop. Best lang, nietwaar?

Op de terugweg kocht ik in een grote zaak met de naam Media Markt leuke dingen. Ik geef stapels geld uit sinds Els ervandoor is. Als ze terugkomt, zwaait er wat voor me. Denk ik. Om haar tegemoet te komen, heb ik Three, de nieuwe cd van de Sugababes, voor haar gekocht. 9,99 euro kost die. Dat is toch geen geld voor een nieuwe cd? En dan ook nog zo een waar Els vast heel blij mee zal zijn?

Voor mijzelve kocht ik een dubbel-cd met een boel restmateriaal van Pearl Jam. Die compilatie heet Lost Dogs en bevat vele prachtliedjes, zoals 'Last Kiss', 'Getting Here' en 'Yellow Ledbetter', maar dan weer niet 'Soldier of Love', 'I Got Id.' en 'Long Road', toch ook drie liedjes die ze nooit op een cd hebben gezet, en bepaald niet de minste. Sterker: die drie liedjes behoren tot de mooiste die ze tot nu toe opnamen. Ik zeg: als je dan toch zo'n compilatie-cd maakt, doe het dan goed. Nu ja, ze moeten het maar zelf weten ook, de lastpakken.

Ook kocht ik wederom een film op dvd. Na mijn koopmanie van de afgelopen week (de dvd's van o.a. The Elephant Man, The Remains of the Day, Die Hard, Festen, Taxi Driver, Memento, Halloween en The Princess Bride), kocht ik er vandaag gewoon nog even Go bij ook. Alsof het niets is.

Bij het afrekenen in die Media Markt, vroeg de kassajongen de vier cijfers van mijn postcode. Veel gekker moet het echt niet worden, hoor.

Nu ga ik even wat te eten maken voor mijzelve. Iemand moet het doen.

V. (die binnenkort dus geen geld meer heeft, maar wel een boel toffe films en cd's)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten