donderdag 20 november 2003

TEKST NA MIDDERNACHT GESCHREVEN

Vanavond werd ik getrakteerd op een etentje door mijn vrienden Josje en Arie bij café-restaurant G. Ook hun dochtertje Lola was erbij. Zij wordt ons toekomstige bruidsmeisje, moeten jullie weten. Het was een mooie avond, waarop ik zowaar iets van de voetbalwedstrijd heb meegekregen. En gisteren at ik bij Niels en zijn vriendin J. Niels bereidde zijn befaamde Helse Spaghetti. En dan: morgenavond naar de uitreiking van de Literaire Prijs Gelderland te Nijmegen, een festijn dat wordt gecombineerd met de verschijning van de nieuwe Parmentier, het literaire tijdschrift waar ik met ingang van dit nummer voor schrijf. Ik zal er dan eindelijk eens kennismaken met al mijn nieuwe Parmentier-vrienden en -vriendinnen.

[Ooit vierde ik oud en nieuw in Nijmegen. Het vroor die dagen 20 graden en ik herinner me dat ik boven op een studentenflat stond, tezaam met een boel mensen die ik nooit eerder had gezien en die ik ook nooit meer terug zou zien, en dat we van op grote afstand vuurtjes in tuinen zagen ontstaan. Je kunt je afvragen hoe het met die vuren is afgelopen. En of er veel brandschade werd geleden in die nieuwjaarsnacht. Maar kom op zeg, die nacht waarvan ik spreek ligt een jaar of 7 achter ons. Gaan we ons daar nu nog zorgen om maken?]

Met al die drukke, gezellige avonden achter elkaar vliegt de tijd zonder Els voorbij. En overmorgen is ze er alweer!

In de diskman deze week: de cd's Either/Or van Elliott Smith, Binaural van Pearl Jam, de soundtrack van Magnolia en Hard Candy van de Counting Crows. Vandaag dan toch maar eens gekocht: de hele set Verzameld Werk van Gerard Reve. Zes prachtboeken voor 80 euro.

Verder maak ik me de laatste dagen wel eens druk om dingen als dat helemaal niet nodig is. Daar ga ik jullie verder niet mee vermoeien. Alles zit immers mee, nietwaar. Ik weeg minder dan 70 kilo, dat dan weer wel, maar daar ga ik hard aan werken. Ik denk dat ik maar een frituurpan aanschaf.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten