zondag 15 februari 2004

FILMS DIE IK AL VEEL TE LANG NIET GEZIEN HEB (1)

Toen ik een jaar of tien, elf was, vond ik Mad Monster Party? werkelijk geniaal. Ik spreek hier van een animatiefilm uit 1967 waarin allerlei Hollywood-horrorklassiekers werden geparodieerd. Het verhaal begint ermee dat dokter Frankenstein aankondigt met pensioen te gaan; op dit besluit volgt een hevige strijd om zijn opvolging als opperhoofd van alle filmmonsters. Poppenversies van onder anderen de Weerwolf, de Mummie, het monster van Frankenstein, de Onzichtbare Man, graaf Dracula, Dr. Jekyll en Mr. Hyde staan elkaar naar het leven, terwijl de sullige apothekersjongen Felix - de eigenlijke neef van dokter Frankenstein - een onwaarschijnlijke romance beleeft met de femme fatale Francesca. Gruwelijk slechte liedjes onderbreken de film talloze malen, er komt een Beatles-achtige band in voor die slechts bestaat uit skeletten met instrumenten, en de toen al bijna dode Boris Karloff verzorgt een van de stemmen.

Kent iemand deze film eigenlijk? En heeft iemand hem? Ik heb hem al veel te lang niet gezien.

V.

UPDATE
Een hele dag later en nog niemand heeft gereageerd. Denken jullie soms dat ik die film zelf verzonnen heb?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten