dinsdag 10 februari 2004

HET IS DUS TOCH ZOVER GEKOMEN

Gek is het wel: ik ben nog maar twee volle dagen hoofdredacteur van Nymph, het stoerste literaire tijdschrift dat er bestaat. Intussen geef ik het ene na het andere interview af aan belangstellende media. Het einde van Nymph blijkt namelijk nieuws te zijn. Donderdagavond, als de festiviteiten in Private Banx aanvangen, zal de voltallige redactie op de foto gaan voor het weekblad Folia. Vandaag werd ik bovendien ondervraagd door het tijdschrift Schrijven en die dichtersclub van Epibreren, en zondag en maandag maakte Literair Nederland vermelding van onze droeve tijding.

Nog even en ik praat alleen nog in de verleden tijd over Nymph.

Donderdagnacht, als alles dan eindelijk ten einde is, en Niels, Janneke, Martien, Judith en ik de tranen van elkaars wangen gedept hebben, en we voor de laatste keer hebben geschreeuwd 'Dat De Nieuwe Literatuur Nu Eindelijk Op Dient Te Bloeien', zullen Niels en ik naar zijn penthouse toe strompelen, bevriend als wij zijn. Daar aangekomen zullen we wellicht nog een fles wijn openen, en een zak Bugles, wie weet die dingen. Misschien werpen we zelfs nog een blik op die site van ons. Ook zullen we Niels' hond Yuka uitlaten, waarop zij enkele troostende woorden tot ons zal richten en ons een goedbedoelde knipoog zal toewerpen. En vervolgens zullen we gaan slapen. Alles in het nette, dat wel.

Vrijdag de dertiende zal alles anders zijn.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten