zaterdag 14 februari 2004

KORT VERSLAG IN STEEKWOORDEN

Het was een mooie avond. Er waren lezers, fans, schrijvers, fotografen, groupies, volslagen onbekenden, vrienden, journalisten, vijanden, uitgevers, dichters, critici, fotomodellen, acteurs, wetenschappers, alcoholisten, dj's, regisseurs, gekken, redacteuren, kunstenaars, bardames en ontelbaar andere mensen.

Ik sloeg bijna iemand in elkaar. Ik dronk vodka uit een fles. Ik gaf mijn telefoonnummer aan ambitieuze meisjes. Ik maande de meute tot stilte. Ik voelde me melancholisch. Ik voelde me trots. Ik ging vaak naar het toilet. Ik gaf weinig geld uit. Ik sprak zaken uit. Ik was onbeleefd. Ik maakte nieuwe afspraken. Ik deelde handtekeningen uit. Ik miste bepaalde personen. Ik brak een ruzie af. Ik droeg een stoer pak. Ik at samen met Joni Zwart en Vincent ranzige snacks van de Febo.

Vincent en ik trokken thuis rode wijn open en aten Bugles. Wij draaiden muziekjes. Wij maakten bedden op. Wij gingen slapen. Wij stonden weer op. Wij spraken af dat Vincent over de avond zou berichten. Wij dronken koffie en lazen de krant.

Daarna gingen we de stad in. Lunchen. En naar boekenwinkels. Sommige dingen zullen altijd zo zijn.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten