woensdag 31 maart 2004

LUNCH

Mijn bijdrage van gisteravond doet stof opwaaien, zien jullie dat ook? Een van mijn vaste webloglezers blijkt in de straat te wonen die ik gisteren heb beschreven, en een van mijn betere vrienden blijkt werkzaam te zijn geweest in de boekhandel in die straat (die ik eveneens noem in dat stukje).

Intussen vragen meer en meer mensen mij waar Niels blijft. En of hij überhaupt nog terugkomt. Om jullie de waarheid te zeggen: ik weet het niet. Vandaag had ik een lunchafspraak met hem in de broodjeszaak die ik vroeger wekelijks bezocht met een oud-collega. Het was goed in die broodjeszaak. De broodjes waren lekker, de koffie verkeerd deugde, en het meisje met de vreselijke stem dat er werkzaam is, bleef vrijwel de gehele tijd ver uit onze buurt. Niels en ik spraken over de Dingen des Levens. Ook over deze site, wat dacht je.

Na afloop liepen we naar de Grote Boekhandel, hij en ik. We pakten wat tijdschriften op, en zetten ze weer terug. We hielden wat boeken in onze handen, wezen elkaar op nieuwe titels, en legden ze weer neer. Voor de Grote Boekhandel vroeg een bedelaar me om wat geld en mij ontglipte een hartgrondig 'Nee'.

Goede vrienden hebben ook eigenlijk geen gezamenlijke site nodig om goede vrienden te blijven.

Maar misschien ook weer wel.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten