zaterdag 24 april 2004

SNOOKER

Ik krijg wel eens het idee dat ik de enige ben die de wereldkampioenschappen snooker volgt. Ik zap me een hoedje van BBC1 naar EuroSport, en dan weer naar BBC2, of toch BBC1, en Els kijkt noodgedwongen steeds vaker mee, maar zelfs Niels en mijn ouders lijken het niet echt meer te volgen. Ik ben de laatste snookersupporter in Nederland. Els en ik zagen vanmiddag een bloedstollende wedstrijd tussen Matthew Stevens en Paul Hunter (Stevens won, ik zeg het er maar bij, want jullie kijken toch niet), en momenteel speelt Stephen Hendry - mijn favoriet, al is hij doodsaai - tegen de onbekende Barry Pinches. Met zo'n naam alleen al zou je er zo uit moeten liggen. En Ronnie O'Sullivan doet ook nog mee.

Nu ja. Ach. De Vlaamse commentator op EuroSport is een gruwel. Gistermiddag moest ik een verhandeling aanhoren over hoe Paul Hunter de David Beckham van het snooker is. Zo ken ik er wel meer. Ronnie O'Sullivan is de Robbie Williams van het snooker. Stephen Hendry is de Damon Albarn van het snooker. Joe Perry is de gangster van het snooker. Andy Hicks is de Peter Ebdon van het snooker. Hou toch op.

Vanavond gaat er weer eens iemand uit bij Idols, en Elsie wil dat graag volgen, maar ik zou liever verder kijken naar het snooker-WK. Ik heb me tot nu toe ingehouden, maar vandaag schrijf ik hier over snooker. Voor de kijkcijfers op deze site hoef ik het niet te laten, dat is wel duidelijk. Ik kan hier feitelijk schrijven wat ik wil.

Vanochtend trouwde een van de prinsen in Delft. Delft en het stadhuis waren veelvuldig in beeld op diverse televisiezenders. In datzelfde stadhuis trouwen Elsie en ik binnenkort. We hebben vandaag de trouwringen 'opgehaald' en ze meteen in een kluis laten leggen. Ik wilde vandaag nog voor een heus pak gaan kijken, maar besloot dat dat, gezien die drukte rondom dat andere huwelijk, beter nog een weekje uitgesteld kon worden. Ik houd jullie maar op de hoogte, meer kan ik niet doen.

O ja, en als jullie Niels niet snel aan woonruimte in Amsterdam helpen, treffen we maatregelen. Zolang die jongen geen woning heeft, komt hij niet terug op de site. Je hebt er dus alleen jezelf maar mee.

Leve Stephen Hendry en Ronnie O'Sullivan!

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten