maandag 24 mei 2004

JAPANSE JONGENS

Als ik alleen thuis ben (en Elsie op haar werk of in het buitenland), huur ik graag films die ik als ik met haar ben niet te zien krijg. Griezelfilms. Horrorfilms. Thrillers. Films met gangsters. Films met duistere plots. Etc.

Niettemin: ik stond gisteren in de videotheek en ik kwam er even niet uit. Dus belde ik Niels, die tegenwoordig meer van dergelijke genres op de hoogte is dan ik. Ik vroeg hem welke films hij me aanraadde. Ik twijfelde bijvoorbeeld tussen The Eye en My Little Eye. Hij zei: 'Neem My Little Eye. Die deugt.' De muziek in de videotheek stond overigens nogal hard; eerst verstond Niels me niet eens. Die dacht zomaar dat ik naar een heel ander soort films op zoek was. Ja, dat was even lachen, aan de telefoon in de videotheek. De videotheekman zelf bleek ook een kenner. Die raadde me alles aan wat Japans was, en anders alles met Kevin Spacey. De door Niels sterk aanbevolen Japanse film Dark Water bleek helaas verhuurd. 'Wat die Japanse jongens allemaal doen, dat is me wat,' zei de videotheekman. 'De Amerikaanse The Ring is goed natuurlijk, maar die Japanse jongens, die zijn in opkomst, joh. Die hebben wel drie Ringen.' Ik knikte maar een beetje, en had inmiddels My Little Eye, 28 Days Later en Identity verzameld. Terwijl ik afrekende, zei hij nog: 'Ik mag de mensen ook altijd graag The Life of David Gale meegeven. Met Kevin Spacey. Wat een plot!'

Nu heb ik net My Little Eye gezien. En dat is een beetje Big Brother. En een beetje The Texas Chainsaw Massacre. En zelfs een beetje April Fool's Day. En hoogstwaarschijnlijk een beetje The Blair Witch Project, maar die heb ik dus ook nog altijd niet gezien. April Fool's Day overigens, kent iemand hier die film? Ik ben hem een beetje uit het oog verloren, de laatste jaren.

Nu, nog twee films te gaan.

V.

P.S. Bij die Liedjes Die Er Momenteel Toe Doen, die ik vorige week opsomde, ontbrak er een: 'Trick Me' van Kelis. Maar dat hadden jullie natuurlijk al door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten