dinsdag 11 mei 2004

MIJN LITERAIR AGENT

Sinds enige maanden heb ik een literair agent. Zijn naam is Bertram Mourits en hij is redacteur bij een uitgeverij die vlak bij de uitgeverij zit waar ikzelve werk. Daarnaast staat hij in diverse literaire tijdschriften die ertoe doen (soms zelfs in literaire tijdschriften die er niet toe doen) en beheert hij mijn literaire zaken, iets waar je geen dagtaak aan hebt, gezien mijn al sinds 1999 totaal gestagneerde productie. Niettemin: als er iets te regelen valt op literair gebied, en ik heb ermee te maken, dan mengt Bertram zich erin. Dan gaat hij over geldbedragen onderhandelen, over fotorechten, over wat ik wel en niet doe, over de items die zich in mijn kleedkamer dienen te bevinden, over fans, groupies en wat niet al. Hij doet dat met flair en hij doet dat met verve.

Maar dat alles ter zijde. Bertram is naast dit alles namelijk ook nog eens muzikant, bij een bandje dat The Yearlings heet. En The Yearlings hebben zomaar een nieuwe cd uit. Je kunt de cd van Bertram en zijn vrienden beluisteren op deze site. Op 23 mei wordt de cd gepresenteerd in Tivoli te Utrecht. Ga erheen, mensen. Laat eens zien wat je kunt. Of zoiets. Het kan ook nog op 25 mei, als ze in Bitterzoet te Amsterdam optreden.

Ikzelf ga morgenavond zomaar heen en weer naar Antwerpen. De Vlaamse dichter en romancier Peter Holvoet-Hanssen heeft een nieuw boek uit en dat gaan we vieren.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten