donderdag 10 juni 2004

EERSTE EU-VERKIEZINGENPROGNOSE!

Jawel, ik heb even een kleine steekproef gehouden, en ik kan jullie met trots de eerste voorlopige uitslagen van de Nederlandse EU-verkiezingen presenteren. De uitkomst is wat verrassend, en helemaal zeker ben ik er ook weer niet van, maar dit is 'em:

Partij voor de Dieren: 19 zetels
D66: 5 zetels
PvdA: 3 zetels

Ik geef toe: het verbaast mij ook een beetje dat zo veel van de traditionele partijen verdwenen zijn. Het geeft te denken. Hoe dan ook: goed gedaan, dieren!

Vandaag was de laatste van mijn redactieworkshops. Na afloop was er een bescheiden borrel ('bescheiden' in de zin dat van de circa 15 man er na een halfuur nog maar 3 over waren) met wijn en nootjes. We kregen allen een certificaat. Daarop staat bijvoorbeeld te lezen: 'VOB, onderdeel van de Koninklijke Vereniging van het Boekenvak (KVB) te Amsterdam, verklaart hierbij dat V. Schmitz het traject "De redacteur als regisseur" bij PCM Algemene Boeken heeft gevolgd van juni 2003 tot 2004.' Ik was er zelf ook beduusd van - al miste ik de woorden 'met goed gevolg' een beetje.

Het is alweer vijf jaar geleden dat ik voor het laatst een diploma ontving. En de titel die ik toen kreeg, gebruik ik nooit. Maar vooruit, voor één keer onderteken ik er mijn stukje mee.

Ten slotte: ik zie dat er de laatste tijd steeds meer meisjes comments schrijven. Dat is hier wel eens anders geweest. Ik ben trots op deze verheugende ontwikkeling.

Nu, er staat hier een glas rode wijn van het AH-merk Toscane op mij te wachten.

Drs. V.

P.S. Ja hoor. Ze ontglippen ons weer met stapels tegelijk, de beroemdheden. Nu Ray Charles weer. Ik zou dan kunnen schrijven: And don't you come back no more, no more, no more, no more! Maar dat zou flauw zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten