woensdag 28 juli 2004

POOLEN, LOUNGEN, VISSEN VANGEN, etc.

Morgenavond vindt er een Nymph-reünie plaats bij Janneke thuis. Dat wil zeggen: de vijf redactieleden die het blad maakten en het uiteindelijk verwoestten, die komen morgen bijeen om elkaar weer eens te zien, te spreken en wat niet al. Ook zullen we tezaam poolen en loungen. Collega Esther moest vandaag erg lachen toen ze mij de woorden 'poolen' en 'loungen' in 1 zin hoorde noemen. Ze zei: 'Het klinkt net alsof jullie hip proberen te doen.' Wel: morgen zijn wij hip. En Esther heeft makkelijk praten, want die gaat gewoon drie weken loungen in een heel ander land, waar het immer warm is, en waar je nooit een ozalid hoeft te bekijken of een flaptekst hoeft te corrigeren. Zij gaat daar een beetje op het strand dikke boeken liggen lezen terwijl haar vriend vissen voor haar vangt.

Ikzelve ga vlak daarna ook op vakantie. Ik doe dat samen met Elsie, exact 1 dag na ons huwelijk, en ik zeg het er maar eerlijk bij: ik zal hier dan 2 weken lang niets van mij laten horen. Eerst zullen jullie mij wellicht een beetje missen, maar na een week zal het zijn alsof ik hier nooit ben geweest. En helemáál nadat Niels de naam van deze site heeft aangepast in Niels Doet Het Voortaan In Zijn Eentje, ongetwijfeld te vinden via het adres www.niels.blogspot.com. Leer mij Niels kennen, de egomane aap.

Hm. Ik liet me even gaan, geloof ik. Dat zal Niels niet zo leuk vinden. Dat wordt morgen tijdens die reünie dus een boel pijnlijke blikken, langs elkaar heen praten, 'per ongeluk' wijn op elkaars kleding knoeien, en elkander ten slotte huilend in de armen vallen. Dat loopt wel los.

Niettemin: vakantie zal er komen. Vakantie zal er zijn. Ik zal in die periode geen computer aanraken. Ik zeg het maar alvast, dan komen er straks geen problemen van.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten