zaterdag 31 juli 2004

TOEN DE ZOMER DAN TOCH NOG BEGON

We hebben er lang op moeten wachten. Mensen werden er onrustig van. Soms stootte iemand een ander aan en zei hij: 'Denk je dat het er nog van komt?' Maar nu is-ie er dan. De zomer van 2004. Die is er de oorzaak van dat ik hier al dagen niet heb geschreven. Elsie en ik brengen zowaar tijd door op ons balkon. Dat doen we hoogstzelden. En verder vind je ons in de Delftse binnenstad, waar ik vanmorgen mijn haar liet bijknippen door de kapper, en waar we straks iets lekkers gaan eten. Donderdagavond was ook al zo zomers. Niels, Martien en ik zaten op een terras in het Amsterdamse Vondelpark, waar niet alleen mooie, mooie mensen te zien waren, maar ook een stel enge oude mummies. De mummies waren ironisch genoeg verreweg het meest ontbloot. Jammer, zoiets. Later die avond gingen we naar Janneke, en speelden we met haar en Judith een paar spelletjes op Jannekes pooltafel, intussen luisterend naar elektromuziek en af en toe op Jannekes dak staand, uitkijkend over het Amsterdamse centrum. Ik maakte een foto van Martien, hij maakte er een van mij, en af en toe riep Niels iets als 'Ik maak jullie vanavond allemaal in'. En we wisten dat dit het begin was van de zomer van 2004.

Iets geheel anders: Elsie is plots geobsedeerd door de iPod Mini. Vooral het uiterlijk (en in het bijzonder het formaat) spreekt haar aan, maar graag verneemt ze jullie ervaringen met die iPod. Is een aankoop de moeite waard? Ook als je zo'n ding bijvoorbeeld (ik zeg maar wat) hebt aangeschaft om er muziek mee te beluisteren?

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten