zondag 25 juli 2004

ZOMERGASTEN 2004

Vanavond barst het jaarlijkse Zomergasten-spektakel weer los. Ik zal als vanouds elke uitzending negeren en over het hoofd zien, terwijl Niels zich wederom zal vastbijten in een ouderwets staaltje bijtende, cynische tv-journalistiek door hier, op dit prachtige weblog, elke aflevering van genadeloos commentaar te voorzien. Ik verwacht morgen Niels' eerste recensie. En jullie doen dat natuurlijk ook.

Vanmiddag heb ik een paar fraaie cd's zitten compileren voor het grote huwelijksfeest. Opdat onze dj er zijn ding mee doet.

Zomaar een praktische vraag: wie is er wel eens in december in Londen geweest? En is het daar in die periode nog duurder dan in de zomer, in verband met kerstinkopen en dergelijke? Laat je licht er eens over schijnen, wil je?

Ten slotte: voor het eerst sinds 1909 mag het drankje absint weer verhandeld worden in Nederland, las ik in de krant. Ik herinner me echter een nachtelijke scène in Amsterdam met onder anderen Niels, Martien en Thomas M., waarin Niels probeerde een glas absint te bestellen en vernam dat men daar tien euro voor vroeg. Hij brieste van woede, maar daar gaat het me nu niet om. Waar het me om gaat, is: als Niels al in 2002 een glas absint kon bestellen (tien euro of niet), waarom is het dan nu in ene Groot Nieuws dat dat spul weer verhandeld mag worden?

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten