maandag 30 augustus 2004

DE B IS VAN BOEKEN

Op dit moment in mijn boekenkast, afdeling literatuur, schrijvers beginnende met de letter B, mét titel, op volgorde van plaatsing (die feitelijk die van een waanzinnige is, maar zo staat het het mooist, ja, en uitgeleende werken tel ik even niet mee):

J.G. Ballard - Het keizerrijk van de zon

Maria Barnas - De Baadster

Louis de Bernières - The War of Don Emmanuel’s Nether Parts

Louis Paul Boon - Mieke Maaike’s Obscene Jeugd, Menuet en andere verhalen

F. Bordewijk - Knorrende Beesten, Blokken, Bint

Hafid Bouazza - Salomon, Paravion

Pieter Boksma - De aardse komedie

Willem Brakman - De koning is dood

Martin Bril - Voordewind, Altijd Zomer, Altijd Zondag, Evelien, Verzameld Werk, 2 broers en een broodjeszaak, met Dirk van Weelden: Arbeidsvitaminen, Piano & Gitaar

Jeroen Brouwers - Bezonken rood, Zonsopgangen boven zee

Dan Brown - De Da Vinci Code

Herman Brusselmans - Weg met de literatuur!, Het mooie kotsende meisje, Bloemen op mijn graf, Het oude nieuws van deze tijden, Vrouwen met een IQ, Heden ben ik nuchter, Zijn er kanalen in Aalst?, Dagboek van een vermoeide egoist, Vlucht voor mij, Ex-schrijver, Ex-minnaar, Ex-drummer, Autobiografie van iemand anders, Zul je mij altijd graag zien?, Logica voor idioten, Nog drie keer slapen en ik word wakker, De terugkeer van Bonanza, Guggenheimer wast witter, Uitgeverij Guggenheimer, Het einde van mensen in 1967, Pitface, De kus in de nacht, Mank, De droogte

Charles Bukowski - Postkantoor, Verhalen van alledaagse waanzin, Vrouwen

En inderdaad, ik heb helemaal geen boeken van bijvoorbeeld Buch, Borges, Bomans, Bellow, Beets, Boccaccio, Bernlef, Biesheuvel, Beckett of Balzac. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet wil.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten