woensdag 22 september 2004

DAAR ZIJN DE KRUIDNOTEN AL

Collega Susanne vroeg mij en de andere bureauredactiecollega's vanmiddag: 'En, hebben jullie al kruidnoten gegeten?' Elk jaar vraagt ze ons zoiets, en dan kijk ik meteen naar de datum (door met mijn muis rechtsonder op mijn scherm boven de klok te zweven), en dan denk ik: maar het is toch pas september? Maar als ze het eenmaal heeft gezegd, is het onherroepelijk: we stormen weer in volle vaart op de winter af. Als Susanne kruidnoten heeft gegeten, kun je maar beter je winterjas aantrekken en je sjaal omdoen.

Elsie zei me vandaag: 'Die bakkebaarden van jou, die beginnen een beetje onstuimig te worden.' Hm.

Intussen gaat het van kwaad tot erger op de heksensite (die er momenteel uit ligt, dat zul je net zien). Ik plaats daar wel eens comments, en vandaag onthulde heks Mireille dat haar manuscript was geweigerd bij de 'laffe' en 'sneue' uitgeverij waar ik werk. Nou moe. Blijken de heksen gewoon gefrustreerde would-be schrijverds te zijn. De beledigingen op de site hebben verschillende dichters al protest doen aantekenen. Vrij algemeen wordt aangenomen dat deze man achter de heksen schuilgaat, maar wat moet je met zulke informatie?

Wat valt er verder te melden? Dat het boekenfeestje gisteren gezellig was? Dat we op de Grote Uitgeverij weer bezig zijn grootse plannen te smeden voor nieuwe bestsellers? Dat Elsie en ik nog altijd geen bedankkaartjes hebben verstuurd aan al onze familieleden en vrienden, simpelweg door allerlei tegenslagen, en dat het nog zeker twee weken extra zal duren?

Nu ja, ach, de winter nadert. Laten we kruidnoten inslaan en de verwarming aan zetten. Er is niets meer aan te doen, hoor.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten