maandag 10 januari 2005

DOOD AAN MEISJES DIE PROBEREN GRAPPIG TE ZIJN

Ik keek van de week dus voor het eerst naar The Trip 3. Er is gekozen voor een stel zussen, die ook nog eens tweelingen zijn, een negerinnetje (dat ik zaterdag in Paradiso bij een optreden van Detroit Grand Pubah's duffig uit haar ogen zag kijken. Ik weet nog dat ik dacht: kijk niet zo duffig uit je ogen, mens) en een blond huppelkutje. Ik durf gerust te stellen: het zijn allemaal stomme dozen. Mijn god. Onaantrekkelijk ook nog eens.

Oef, meisjes die doen alsof ze grappig zijn. Meisjes zijn grappig (dat is zeer, zeer zeldzaam) of ze zijn het gewoonweg niet. Meisjes die niet grappig zijn moeten zéker niet doen alsof ze het wél zijn. Zulke meisjes mag je van mij gerust met het hoofd tegen gewapend beton zwiepen.

Maar het ergst is wel dat ze camera-moves na doen van de voorgaande The Trip-series. Dus: elkaar filmen als ze (met gevaar voor eigen leven!) een of andere gare snelweg oversteken, dansjes doen terwijl er gelift wordt en noem het maar op. Origineel! Vernieuwend! Of zal MTV echt rekenen op puberjongens die lelijke meisjes dingen willen horen zeggen als: 'Ik heb wel zin om te neuken'? Hou toch op. Armoe.

En die randmongool van een Giel Beelen maar commentaar leveren met zijn lijzige voice-over. Giel Beelen! Over een nageboorte gesproken! Dat die gast spijkerhard mag creperen aan een pijnlijke ziekte. Met die tanden. Met die tánden. Met die bril. Met die pet. Met dat hardroze lederen jasje van hem. Uitroeien, dat soort gasten. Op vakantie sturen naar Sri Lanka.

Ha, heerlijk, dat nieuwe jaar! Beste wensen! En ik weet dat je dat niet meer mag zeggen!

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten