maandag 30 mei 2005

JA/NEE

Het Franse referendum liep gisteren uit op een duidelijk en onomstotelijk Nee. Dat was natuurlijk even schrikken. Maar, zo meent premier Balkenende, dit Franse Nee is een extra reden voor Nederlanders om Ja te stemmen. Say what now? Hun Nee is een reden te meer voor ons om Ja te stemmen? Dat vind ik een beetje raar. Ik wed dat premier Balkenende bij een tegenovergestelde uitslag precies hetzelfde had geroepen. Dat hij een Frans Ja ook (en juist) een extra reden had gevonden voor Nederlanders om Ja te zeggen. Ja, dat vermoed ik.

Overigens denk ik dat ik woensdag krampachtig op zoek ga naar een derde keuzemogelijkheid in dat bejaardentehuis waar ik altijd heen ga om mijn stem uit te brengen. Dat ik dus geen Ja of Nee hoef te stemmen, maar gewoon iets als Nou, Vooruit, Doe Die Verrekte Grondwet Dan Maar.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten