zondag 28 augustus 2005

SPRAAKVERWARRING

I

Nadat een bevriend auteur me vrijdagavond liet proeven van de heupflacon absint die hij bij zich droeg:

Collega Bianca: 'Waarschuw je me als je groene elfjes begint te zien?'
Vincent: 'Elvis?'

II

Vincent: 'Hoe oud ben jij eigenlijk?'
Zomaar een meisje: 'Twintig. Hoezo?'
Vincent: 'O, zomaar.'
Zomaar een meisje: 'Vraag je dat altijd zomaar?'
Vincent: 'Nee hoor. Meestal vraag ik iemand of ze een pirouette kan maken.'

III

Janwillem: 'Mijn ouders zijn een beetje bezorgd.'
Vincent: 'Hoezo?'
Janwillem: 'Ze hebben pas mijn naam ingetoetst bij Google, kwamen op jouw site uit, en vroegen zich af waarom je me daar "De Zoon Die Ik Nooit Gehad Heb" noemt.'
Vincent: 'Je bént toch De Zoon Die Ik Nooit Gehad Heb?'
Janwillem: 'Ja, dat is waar. Maar ze zijn toch een beetje bezorgd.'

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten