donderdag 1 september 2005

TOBY AMIES WAS EEN HELD



N: Negert!
V: Ha! Jij hebt zo een vrijgezellenfeestje toch?
N: Ach, feestje... zuipen met z'n allen.
V: En wanneer is het huwelijk dan?
N: Zaterdag.
V: Ah. O, ons bezoekersrecord is afgelopen maand verbroken!
N: Zo!
V: Nu, vertel me iets dan. (Overigens: mijn Simon & Garfunkel-cd is terug! Hij stond op de plaats van The Waxwings.)
N: (Fijn!) Tja. Ik kocht vandaag een T-shirt van 130 euro. Maar ik betaalde er slechts 25 voor.
V: Zo zo. Ik ga 19/9 naar The Magic Numbers en de Shout Out Louds.
N: Leuk, hoor. Kijk jij Big Brother?
V: Neen. Ik ben nu 28. Ik heb geen tijd voor kinderachtige spelletjes. Jij?
N: Ha. Soms. Wat een onzin, zeg.
V: En de chickies?
N: Ja, wel chickies. Maar vervelend!
V: Nare chickies?
N: En dat hele Talpa! Mijn bek viel open toen ik een serie zag: Samen. De horror! De tenenkrommendheid! En dan dat Harmke Pijpers daar in ene zit!
V: Ik kan het me niet eens voorstellen, denk ik. Presenteert Winston G. niet ongeveer elk programma daar?
N: Die gast moet kapot, zoveel is duidelijk.
V: Winston? Van mij hoeft hij niet kapot, hoor. Ik zou wel iets minder met hem geconfronteerd willen worden. Heb je die trui van hem gezien?
N: Nee, man. Ik dacht dat jij een foto daarvan zou maken.
V: Jij denkt wel meer van mij.
N: Dat programma, Thuis, oei.
V: Jij bent hier net en je kent al de hele Talpa-show! Ik heb nog altijd niets gezien van ze. Ik wacht tot ze een keer een hippe film uitzenden. Dan ben ik erbij.
N: Ik ben erdoor gefascineerd. Ook omdat ik 7 weken geen tv heb gezien.
V: Ik mag niet meer 'hip' schrijven van die ene commenter. Zag je dat pas?
N: Ja, wat was dat voor een aap?
V: Een niet zo hippe.
N: Een of andere rochelende ouwe hippie. Dood aan hippies, trouwens, wat jij?
V: Ja, dat moest maar eens afgelopen zijn. Hebben ze je weer belaagd?
N: Langharig, werkschuw tuig.
V: Pas zag ik er nog een lopen. Ik dacht toen: jij boft dat Niels hier niet is.
N: Over langharig tuig gesproken: heb je die clip van Nickelback gezien? ‘Photograph’? Als die erop komt kun je me opvegen.
V: Een cover van het oude Ringo Starr-lied? Nee toch?
N: Nee, het is een soort ‘autobigrafisch’ relaas van het ergste soort.
V: Is die zanger nog altijd dezelfde?
N: Ja, die zanger is nog altijd De Man zonder Charisma.
V: Romeo van Veronica is dat al. Of van Yorin. Nu ja, die ene zonder charisma.
N: Ja ja. Yorin heet in ene RTL7!
V: Ja, zo heet het. Ik heb even de tekst van Nickelback opgezocht. Het refrein is, zo zie ik hier, 'oh oh oh oh God I'.
N: Drop die link eens.
V: http://www.letssingit.com/?/topic-129517-1.html
N: Oh man, die tekst is nóg erger als ik hem lees... Ik lig hier op de grónd...
V: Waar gaan we morgen eigenlijk lunchen?
N: Wat denk jij dan? Ik heb het Meisje met de Vreselijke Stem gemist, man.
V: Ja, ik hoor haar soms 's nachts als ik een nare droom heb.
N: Zo gaan die dingen.
V: Als ik dit gesprek post, hangen er in die lunchgelegenheid morgen heel de tijd groupies van ons rond.
N: Dat zou zomaar kunnen. Met camera's. En dan zetten ze ons op www.vipspot.nl.
V: De werelddominantie binnen handbereik.
N: Of hoe heet die achterlijke site? www.vipspotting.nl?
V: Wat te denken van Hyves? Wordt dat nu wat? Janneke is er wel enthousiast over.
N: Ach, neen. Heb jij ooit wat gedaan met je Friendster-account? Met je Orkut-account?
V: Nimmer. Nimmer!
N: Ik ook niet. Ik had daar beroemde mensen in staan.
V: Christopher Walken? Louis van Gaal? Ali B?
N: Toby Amies. Alle Strokes.
V: Toby! Ik viel vroeger op hem, geloof ik. Alles in het nette, hoor. Wat een stoere jongen was dat.
N: Wie niet? Tegenwoordig is hij Oud en Alleen.
V: Zijn interview met die Sex Pistol! Wat een show.
N: Wilde ik net zeggen! Man, dat was zo goed. ‘Would you like a smack in your face?’ ‘Not very much, thank you!’
V: Ha. Ja hoor, ik viel op hem. Ik wilde hem zijn, geloof ik. Indertijd.
N: Ik ken een meisje die hem kent, nu. Hij heeft een of ander achteraf showtje op MTV-USA.
V: Een meisje DAT, aap.
N: Jajaja. Is oud geworden, zeg maar, zichtbaar oud. Maar ja, 37, wat denk je?
V: Als jij en ik eenmaal 37 zijn, zijn we wel 70, denk ik. Wat een leeftijd.
N: Wat een enigmatische foto, Vince.
V: Doet het je wat? Warm en koud vanbinnen? Tegelijk, zeg maar?
N: Zie mij nu zitten daar dan----> In mijn hemd.
V: Waar is je sjaaltje dan? Draag je dat morgen?
N: Is het morgen Heel Heet? Of Medium?
V: Medium.
N: De kans is aanwezig. Zal ik ook mijn T-shirt van 130 euro dragen?
V: Doe je ding, man.
N: En mijn camouflagebroek?
V: Als je wil dat ik je voorbijloop?
N: Zet ik ook een cowboyhoed op. En doe ik net zoals Ali B duizend van die Goede-Doel-bandjes om.
V: Ik ga nu even, makker. Ik zie je morgen. Je herkent me aan mijn mouwloze hemd en mijn fluorescerende stropdas.
N: Tot morgen!

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten