maandag 23 januari 2006

DE DINGEN DIE IK TOT NU TOE VOOR ME HIELD

Dat ik zojuist eens keek wat ik hier precies een jaar geleden schreef. En dat ik mezelf erover verbaasde hoe snel 'precies een jaar' voorbijgaat. Als ik het teruglees lijkt wat ik schreef me eerder een paar maanden oud dan een heel jaar. Twaalf maanden geleden wond ik me op over bepaalde woorden en nu doe ik het nog, zij het minder. (Is het mijn verbeelding of zijn de woorden die ik vorig jaar in de ban deed een stille dood aan het sterven? Ik juich maar niet te vroeg.) Misschien is mijn perceptie van het begrip 'jaar' gewoon aan verandering toe. Misschien gebruik ik het woord 'perceptie' hier wel verkeerd, bedenk ik nu, op dit moment. En erachteraan denk ik: en? Niemand maakt me wat op mijn eigen site. (Behalve Niels misschien, maar wie heeft die jongen hier recentelijk nog gezien?)

Dat collega B. en ik wederom op zoek zijn naar een nieuwe stagiaire. Iedereen die zich aangesproken voelt verwijs ik voor de zekerheid meteen door naar deze site, opdat de eisen en taken en wat al niet bekend verondersteld mogen worden tegen de tijd dat je ons een briefje of korte mail stuurt. Spoedige reacties vinden we leuk. We vinden ze leuker dan het leven zelf.

Dat broer Joey's nieuwe lied 'Spy vs Spy' swingt als een beest. Ik zou het jullie hier graag laten horen, als ik had geweten hoe. Misschien weet broer Joey zelve raad?

Dat ik zaterdagavond een festijn bezocht in het plaatsje V. en dat een vrouw uit Taiwan dacht dat ik niet Nederlands was, daar ik er 'niet Nederlands uitzie'. Dat een Frans meisje me vertelde dat ze af en toe wat woorden Nederlands opsteekt door de tennislessen die ze in Delft volgt. Dat ik daarop antwoordde dat ik ál mijn Nederlands op tennislessen heb geleerd. Dat er quiches waren, en chocolademousse, en gevulde pompoenen, en tortilla's, en ook was er tiramisu en sushi en nu ja, er was nogal veel. En sinds zaterdagavond kijk ik af en toe in de spiegel en denk ik: jij ziet er helemaal niet Nederlands uit, makker.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten