zondag 23 september 2007

DODI

Toen ik onze kat Noni vanmorgen riep, klonk het als Dodi, dus dan weet je het wel: die verrekte verkoudheid is terug. Eerst heb ik vier weken achtereen lopen hoesten en probeerde ik allerlei hoestdrankjes en pilletjes door elkaar, waaronder enkele codeïnetabletten. Op dat codeïnedoosje stond 'oppassen met alcohol', maar dat werd nergens verder verklaard, dus ik liet de wijn maar even staan. Na drie dagen codeïne hoestte ik nog steeds, dus het enige merkbare effect was dat ik niets meer dronk. Ik stopte met de codeïne en hopsakee, twee dagen later was de hoest weg.

En nu dit. Ik ben vanmiddag meteen naar de supermarkt gegaan om een pak gebalsemde zakdoekjes te kopen en heb thuis een stapel sinaasappels uitgeperst, want verkoudheid is natuurlijk hartstikke leuk, maar ik ben feitelijk nog doller op genezen. Vooral snel genezen zonder buitensporig lijden heeft mijn voorkeur. Iemand als ik kan dit toch helemaal niet gebruiken? Donderdag bijvoorbeeld ga ik samen met schrijvende vriendin Janneke een fragment uit Niels' nieuwe prachtroman voorlezen, in zwemkledij, dat ook nog eens, en als ik ergens een stuk proza voordraag, dan wil ik verstaanbaar spreken, zonder gesnotter en zelfbeklag.

Ik ben daar erg trots op, dat boek van Niels. En ik heb het niet eens zelf geschreven. Ik heb het boek nú al een boel keer gelezen, terwijl het nog niet te krijgen is in de winkel. Vanaf woensdag is het daar overigens wel verkrijgbaar, sms'te Niels me, dus ga het maar snel halen, als je weet wat goed voor je is.

Verder geen nieuws. Ik ga een beetje ach-en-wee doen tegen vrouw en zoon, en me verheugen op betere tijden. Jullie horen snel weer van me.

V.

P.S. Ik heb Britney gemist bij de MTV Awards, maar er hier en daar iets over opgevangen. Komt het nog wel goed met dat meisje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten