maandag 14 maart 2005

ROER OM

Een tijdlang heb ik geprobeerd hier vrijwel dagelijks iets te schrijven. Dat ging haast vanzelf. Vier, vijf of zelfs zes stukjes per week, dat moest toch kunnen. Ik draaide er mijn hand niet voor om.

De laatste weken is dat minder geworden. Ik schrijf hier nog maar weinig. Jullie hadden dat misschien wel opgemerkt. Soms begin ik aan zo'n stukje en denk ik halverwege: 'Hou toch op, man, met die suffe stukkies van je. Niemand wil dit lezen. Jij wilt dit niet plaatsen. Wie is ermee gediend?' Gekkigheid natuurlijk, want zulke gedachten veegde ik tot voor kort schaterlachend aan de kant. Wat zeg ik, ik typte op zulke momenten gewoon verder, alsof er niets aan de hand was.

Nu, dat is dus veranderd. Ik schreef hier de laatste weken minder, en ik heb het idee dat dat even zo blijft.

(Je zult zien: heb ik dit eindelijk opgeschreven, en blijkt dat zo bevrijdend te werken dat ik het ene na het andere stukkie schrijf. Niets is uitgesloten.)

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten