vrijdag 22 april 2005

KORTE DIALOGEN

Ja ja, later een verslag van Niels' afstuderen - al vind ik werkelijk dat hij dat zelf moet schrijven. Voor nu enkele korte dialogen. Ter vermaak.

I
Vincent: 'Ik ga deze formulieren maar eens op de post doen. Els en ik worden donors.'
Collega Bianca: 'Wat goed van jullie!'
Vincent: 'Er zat ook een lijst bij. Je kunt aankruisen welke organen je niet wilt afstaan.'
Bianca: 'Zoals je ogen bijvoorbeeld?'
Vincent: 'Die ook. Maar ik sta gewoon alles af, hoor. Dat ruimt lekker op.'
Bianca: '...'
Vincent: 'Ja, we zullen eens zien of we iemand blij kunnen maken.'

II
Vincent: 'Ik heb hier iets. Misschien kunt u eens kijken.'
Huisarts: 'Dat is geen kanker, hoor.'
Vincent: 'Daar had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk.'

III
Vincent: 'Wat voor broden moet ik nu voor je meebrengen?'
Elsie: 'Een desembrood met pompoenpitten. Het is rond en het staat boven op de plank.'
Vincent: 'Ik mag die broden toch niet zelf pakken?'
Elsie: 'Nee, maar dan kun je controleren of ze wel het goede brood aan je geven.'
Vincent: 'Ah. En wat nog meer?'
Elsie: 'Een gewoon desembrood. Met zonnebloempitten.'
Vincent: 'Dat is toch niet een gewoon brood? Als er ook nog eens zonnebloempitten in moeten zitten?'
Elsie: 'Nee, maar dit brood is niet rond.'
Vincent: 'O.'

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten