vrijdag 15 augustus 2003

STROOMUITVALLEN & AARDBEVINGEN

Sommige mensen zit het niet mee. Neem nu mijn goede vriend Kim. De laatste keer dat hij in New York was, vlogen er vliegtuigen in gebouwen en werden menselijke lichamen als drumsticks gebruikt op het plaveisel. Twee weken langer zat Kim in De Grote Appel, met alle chaos van dien. Geld teruggekregen van de verzekering voor zijn extra hotelkosten, maar al die espresso’s en sigaretten die hij consumeerde – denk je dat hij daar iets van terug zag? Espresso’s en sigaretten zijn niet goedkoop in New York, dat kan ik je vertellen.

Eergisteren is hij weer naar New York gegaan. (Waarom weet niemand, wat is er nu te beleven in die stad?) Valt pardoes alle stroom uit. Hier horen we al dagen waarschuwingen maar er gebeurt niks. Ik heb mijn airco dan ook continue op vol vermogen. Nee, in het magische Amerika, daar dóen ze het gewoon. Hup, stekker eruit. Ga maar lopen, mensen, drink veel water, hou je koelkast dicht en geef elkaar een lift. Gekkenhuis.

Kim, jongen, sterkte daar. En vergeet niet een flesje Jack Daniel’s Single Barrel voor me mee te nemen . En de groeten aan Bret.

Esther, bureauredactrice van mijn uitgeverij – sterkte op Lefkas! Neem maar een extra ouzo-tje tegen de stress. En in het geval van naschokken: in zee duiken. De eerste aardbeving die dingen in zee doet omvallen moet ik nog tegenkomen.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten