zaterdag 3 september 2005

AANKONDIGING

Ik weet dat het hier de laatste tijd wat stiller en rustiger is dan jullie van ons gewend zijn, en dat we verontrustend vaak onze toevlucht nemen tot bewerkte msn-conversaties (overigens, aan die ene commenter: ja hoor, wij zijn narcisten - we zijn zelfs zo narcistisch dat we alleen onze eigen site lezen, makker), maar ik zeg jullie: morgen, en anders uiterlijk overmorgen, schrijf ik hier stukkies die je de schellen van de ogen doen vallen. Of, zoals Janwillem, De Zoon Die Ik... (ja ja, nu weten jullie het wel), pas stamelde: 'Vince, dan vallen de schillen je van je oren. Of zoiets.'

Ik heb hier een notitieblok liggen. En een pen. En elke keer dat me een onderwerp te binnen schiet om over te schrijven op deze prachtsite, noteer ik wat steekwoorden op dat notitieblok. Met die pen. Ik heb er nu zes steekwoorden staan. Straks gooi ik die zes steekwoorden in een hoge hoed (nu ja, niet letterlijk natuurlijk, want dan moet ik eerst dat stuk papier aan reepjes scheuren, en die reepjes vervolgens in een hoge hoed gooien, en, wel drommel, waar haal ik zo snel een hoge hoed vandaan?), en dan laat ik een willekeurige voorbijganger een woord uit die hoge hoed vissen, en dan kijken we weer verder.

Nu, over die stukjes papier, die steekwoorden, die voorbijganger en die hoge hoed, daarover zal mijn volgende stukkie gaan.

Ik kan jullie ook alles wijsmaken.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten