zaterdag 15 oktober 2005

AAN DE ANDERE KANT...

...kan het natuurlijk ook nog eens zo zijn dat ik hier weer ga schrijven als nooit tevoren. En dat jullie zeggen: zo is het wel weer een keer genoeg geweest, Vince. We hebben het ene stukkie nog niet goed en wel gelezen of er staat alweer iets nieuws. Dat zou zomaar kunnen. Ik zou er echter niet op rekenen als ik jullie was (ik zou als ik jullie was die eetafspraak met die uit het oog verloren vriend gewoon laten doorgaan, en die vakantie van drie maanden naar het Verre Oosten zou ik ook niet meteen annuleren - ik bedoel: voor hetzelfde geld schrijf ik hier zelden nog iets).

Wat een interessantdoenerij. Wat een potsierlijk gedoe. Wat een geraaskal. Goed, daar gaan we dan. De komende tijd zal ik jullie op de mij welbekende breedsprakige wijze berichten over de volgende, al veel te lang verzwegen punten:

- hoe ik op mijn vierde dacht: wat zit ik met een boel dwazen en zotten in de klas, zeg.

- hoe mijn carrière als striptekenaar in de kiem werd gesmoord toen ik op mijn tiende besefte dat ik verdorie wel wat beters te doen had.

- hoe ik op mijn achttiende met drie vrienden in Barcelona ronddoolde, een blikje in een prullenbak probeerde te gooien en plots languit op de straatklinkers lag. En hoe die drie vrienden toen stonden te lachen. En hoe ik daarna een niets en niemand ontziende driftaanval kreeg, waardoor ik nu, tien jaar later, nog altijd Barcelona niet meer in mag.

- hoe ik mijn negenentwintigste verjaardag ga vieren.

- hoe een meisje me vandaag een dvd leende en zei: 'Zie maar wanneer je hem teruggeeft. Ik heb er geen haast mee.' En hoe ik toen zei: 'Leuk. Misschien kan ik hem dan wel aan mijn kinderen laten zien.'

- hoe het liedje 'Fallen for You' van Sheila Nicholls zomaar je hart kan breken als je even niet op je hoede bent.

Nu ja, ik noem maar wat. Jullie mogen zelf ook onderwerpen aandragen bij de comments. Ik ben de kwaadste niet. Die onderwerpen schuif ik vervolgens aan de kant, met dezelfde flair en nonchalance waarmee ik goedbedoelde adviezen altijd in de wind sla. Jullie kennen me inmiddels.

Laat je horen. Wees geen vreemde. Vervuil onze brievenbus.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten