zondag 23 oktober 2005

DINGEN VAN VANDAAG

Vandaag ging hier voor het eerst in maanden de verwarming weer aan.

Vandaag vierden we de 78ste verjaardag van oma Bep te Almere. Laten we 'hoera' zeggen met z'n allen.

Vandaag zagen Elsie en ik hoe zich een kilometerslange file vormde onder het La Place-restaurant aan de A4 waar wij iets aten. We begonnen steeds langzamer te eten, in de wetenschap dat wij straks ook in die file zouden staan. Af en toe keken we elkaar angstig aan.

Vandaag wist ik eindelijk zeker - hoewel het al een tijd sluimerde - dat ik verliefd ben geworden op dit liedje. En op regels als 'You didn't even notice when the sky turned blue' en 'I nearly didn't notice the gentlest feeling'.

Vandaag werden Niels en ik gelinkt op deze leuke & enthousiasmerende & hippe site. Op diezelfde site verscheen - ook al vanavond - een artikel over mijn lievelingsboek ooit.

Vandaag werd een te lang durende ruzie tussen twee familieleden bijgelegd. Goddank.

Vandaag las ik een manuscript waar ik veelvuldig hardop om moest lachen. (Met veel gebulder en gegrinnik en curieuze ademhaling, en ook: passages aan iemand voorlezen terwijl de tranen me over de wangen rolden.)

Vandaag kon ik een tijd niet op msn komen. Toen het me uiteindelijk toch lukte, vond ik het weinig bevredigend.

Vandaag zag ik voor het eerst de borden met 'I love richting aangeven' hangen boven de snelwegen. Ik ben er nu eindelijk van overtuigd dat ik in dit land als een debiel behandeld word. Ik zal nooit meer richting aangeven zonder aan die kleuterschoolborden te moeten denken. Sterker nog: ik zal gewoon nooit meer richting aangeven. (Ik raak altijd in mijn fuck the system-bui door denigrerende adviezen als deze.)

Vandaag ontdekte ik op internet een lijst met alle spelwijzigingen in het Groene Boekje. Nu ben zelfs ik het spoor bijster.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten