woensdag 12 april 2006

LEVE REVE

Ik ben sinds twee weken volledig in de ban van Animal Crossing: Wild World. Voor degenen die niet weten wat dat is: dat is een computerspelletje voor de Nintendo DS. En het ownt me. Big time.

In dat spel betrek je een huis in een dorp dat bevolkt wordt door afschuwelijk bijdehante dieren. Zo woont naast me een papegaai, Pierce, die voortdurend ouwehoert over gewichtheffen en spieropbouw. Naast Pierce woont Roscoe, een depressief paard, die momenteel zijn spullen aan het pakken is, omdat al zijn vrienden blijkbaar ineens ergens anders wonen. Dan zijn er ook nog Peanut, een eekhoorn met acteerambities, en Mint, een andere eekhoorn, die zo sarcastisch en cynisch is dat Vincent er nog iets van zou kunnen leren.

In het spel hou je je voornamelijk bezig met vissen, het verbouwen van bloemen en fruitbomen, insectenjacht en archeologie. Je kan een schier onmenselijke hoeveelheid meubels, vloerkleden, robots, schilderijen, sportartikelen en prullaria verzamelen. Daarnaast moet je brieven schrijven aan je medebewoners, in goede, grammaticaal correcte zinnen, omdat ze anders zeggen dat ze niets van je brieven snappen en dat een cursus creatief schrijven wel van pas zou komen. Vanzelfsprekend moet je bij je brief een cadeautje doen.

Het spel is in realtime. Momenteel is het lente, dus fladderen er vlinders door de lucht of wordt je aangevallen door zwermen bijen. Het regent al een paar dagen, dus sta ik in weer en wind aan het strand te vissen op de mythische Coelacanth, die 15.000 bells waard (de valuta in Gotham, de naam van mijn dorp. Ik moest die naam inééns verzinnen - o, de druk!), maar notoir moeilijk te vangen is, en, daar gaat het om, alléén als het regent.

Goed. Dit is slechts een flinter van het werkelijk duizelingwekkende universum van Animal Crossing. Waar het hier nu even om gaat is dit: de bewoners léren graag nieuwe dingen. Om te zeggen. En wat doe je dan als Reviaan? Juist.

Stitches, de teddybeer, begroet me sinds 2 dagen met 'Leve Reve!' Rhonda, het nijlpaard, besluit iedere zin met 'Het is gezien.' En Tipper, de koe, is net begonnen om 'Moedig Voorwaarts' op te nemen in haar gesprekken met Alice, de koalabeer.

Ik sluit niet uit dat ik de komende tijd alleen maar over Animal Crossing zal schrijven. Waar ben ik aan begonnen?

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten