zaterdag 8 april 2006

UIT HET OOG

Ik was haar even uit het oog verloren. Er was een rechtszaak, er was gedoe, er waren rollen in films die er niet toe deden, met Mr. Deeds en Autumn in New York als bespottelijke, onbegrijpelijke dieptepunten, en zodoende raakte ze een beetje op de achtergrond. Maar afgelopen week kwam ik haar plots weer tegen in de AKO-boekhandel op het Delftse station. Het was nog vroeg in de ochtend, rond kwart voor acht, en ik hield me schuil voor de kille wind die over het perron joeg - ik ben soms wat kleinzerig. (Eerst wilde ik hier 'kleinzielig' schrijven, maar dat betekent natuurlijk iets anders. Wat ben ik blij met die Van Dale op de computer.) Ik zag er een of ander loodzwaar pak glossy papier liggen dat Another Magazine heette. Dat het zo zwaar was, merkte ik natuurlijk pas toen ik het oppakte. En dat ik het wilde oppakken was natuurlijk alleen maar om de voorkant.

Hoe kon ik haar zomaar vergeten?

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten