maandag 3 april 2006

HET IS NOOIT GENOEG

Ik wil mijn nieuwe hippe zomerjas kunnen dragen zonder te lijden onder de ondraaglijke koude. Ik wil nu eindelijk Match Point eens zien. Ik wil dat mijn iPod nooit meer zomaar uitvalt, zoals hij gisteren deed, want zonder iPod kan ik me niet langer voortbewegen in de barre woestenij die ik de buitenwereld noem. Ik wil niet langer geconfronteerd worden met mensen die mij lid willen maken van hun club, goede doel, partij of stichting (niet in supermarkten, niet in winkelstraten, niet aan de telefoon, niet in de brievenbus, liefst op geen enkele plek meer waar ik geen honkbalknuppel binnen handbereik heb). Ik wil me verheugen op de bibliotheek die straks de mijne zal zijn in het paleis dat nog altijd gebouwd wordt. Ik wil In koelen bloede uitlezen. Ik wil dat de krater die zich sinds vorige week op mijn neus vormt morgen zomaar verdwenen is. Ik wil lunchen met vrienden en ze vragen waar de tijd gebleven is. Ik wil naar Barcelona, alwéér, om de gebouwen te zien die ik in 1995 al zag, en om koffie te drinken met Niels. Ik wil ook heel graag Londen weer eens zien, want dat is verdorie al bijna drie jaar geleden. Ik wil in parken liggen en per ongeluk in slaap vallen. Ik wil dat actrices die ik als 14-jarige heel leuk vond gewoon altijd in leven blijven. Ik wil dat onze krankzinnige katten stoppen hun drinkbakje steeds exact naar het midden van de gang te verplaatsen. Ik wil The Tall Guy op dvd vinden. Ik wil dat dat bespottelijke woord 'pimpen' in al zijn varianten verdwijnt (behalve misschien in dat tv-programma waar het gewoon vandaan komt, want dat zie ik toch al nooit). Ik wil weten waarom het supermarktmeisje altijd nukkig naar Elsie kijkt en vrolijk naar mij (hoewel, ze bekijkt het maar, met die nukkigheid altijd). Ik wil dat als de trein vertraging heeft er weer gewoon wordt omgeroepen dat de trein vertraging heeft (en niet dat de trein 'over enkele minuten binnenkomt'). Ik wil weten wanneer ik moet stoppen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten