woensdag 3 december 2003

ER IS TE WEINIG ZELFGENOEGZAAMHEID IN DE WERELD

Ik heb een remix van 'Shape of My Heart' van Sugababes, Sting en Craig David. En ik vertel je - dat is zes minuten en 25 seconden absolute popmuziekgenialiteit.

Ik lees momenteel De Droogte van Herman Brusselmans. Het is onvermijdelijk.

Vandaag deed ik mijn geldwerk. Het was een dag om snel te vergeten. Ik ben erachter gekomen dat ik werken in het geheel niet leuk vind.

Gisteren zag ik The Matrix: Revolutions. Er zat een dikke mongool twee stoelen voor me te blowen. Dat is ongeveer wat ik me herinner. Op de weg terug murmelde ik de woorden: "leuk spektakel".

Soms twijfel ik aan mijn vermogen fantastische woordzinnen te schrijven. Goddank kom ik daar altijd op terug.

Niemand, maar dan ook niemand, is élke dag zó blij mij te zien als Yuka, mijn hond. Ik vind dat bewonderingswaardig van dat kleine beestje. Honden zijn onbarmhartig. Neem een hond en je zult een beter mens worden.

Maandag was de laatste NYMPH-vergadering ooit. Het schrijversmeisje Janneke Jonkman vond mijn nieuwe haar 'hip'. Ik moest haar daar gelijk in geven. Binnenkort komt haar nieuwe bestseller uit. Als je die niet koopt ben je niet mijn vriend.

Ik vind dat Colin Farell zijn bek moet houden over zijn zogenaamde wildheid. Er zijn meisjes die mij daarin gelijk geven.

Nu ga ik eten. En vannacht, als de gekken op straat lopen, dan zal ik over de straat waken, en naar buiten gaan met de wapens die ik bezit als iets mij niet bevalt. En ook zal ik fantastische woordzinnen schrijven die ooit, eens, over de gehele wereld, bekend zullen zijn.

Tot die tijd zullen jullie van me horen.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten