dinsdag 30 december 2003

IK NIET VAN JOU

Hoewel u in het geheel niet reageert op de filmkritieken die wij hier neerschrijven, moet ik even wat kwijt over de vertoning van Ik ook van jou, zopas op Nederland 2. Nimmer, en ik ben heel stellig, nímmer heb ik een film met dergelijk tenenkrommende, plaatsvervangende gêne bekeken als net. Man, man, wát een bagger!

Toen de film in première ging was ik als filmjournalist aanwezig te Rotterdam, maar wegens overdaad aan derderangs artiesten was er geen plaats meer in de zaal. 'Goddank!' schreeuw ik nu. Hoe ongemakkelijk moet dat geweest zijn. Ik zag wél Ronald Giphart voor het einde de bioscoop verlaten. Ik zag wél de bleke bekkies op de afterparty. Wat ik niet zag, is wat BNN me net voorschotelde. De slechtste Nederlandse film aller tijden. Acteerwerk om je kapot te lachen! Holle dramatiek! De beroerdste namaakborstvergroting in de geschiedenis der mensheid! Een voice-over die klonk alsof Antonie Kamerling nog nooit had gelezen! Belachelijke scènewisselingen! Dialogen om op te schieten! Misplaatste dierenmishandeling! Regie van een kleuter!

Weet u hoe erg het was? Ik had op een gegeven moment medelijden met Ronald Giphart.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten