zondag 18 januari 2004

EEN WEEK LATER

Het was een warrige, drukke, vreemde en ook erg prettige week. Ik heb zelfs tijd gehad weer eens een boek te lezen. En wel The Captain Is Out To Lunch And The Sailors Have Taken Over The Ship van Charles Bukowski. De man kon titels verzinnen. Het is een dagboekachtig werkje dat loopt van 28 augustus 1991 tot 27 februari 1993. Robert Crumb maakte er prachtige tekeningen bij. Bukowski schrijft over paardenrennen, schrijven, drinken, zijn vrouw maar bovenal over zijn naderende dood. Dat laatste maakt de bundel bij vlagen bijzonder ontroerend.

Verder luister ik veel naar muziek. Voornamelijk soundtracks van Takeshi Kitano films. En ik vind zowaar Minerva van de verder afschuwelijke band Deftones een mooi liedje.

Gisteren zag ik The Eye van de Pang Brothers, een film met enkele kippenvel opwekkende, huiveringwekkende scènes. Op de helft zakt de spanning volledig weg, wat blijft is een visueel ontzettend gelikte productie met een zeer spectaculaire maar volledig onnodige climax. Een 7.

Deze week begint ook het Rotterdam Film Festival. Wellicht dat ik op die manier Vincent eindelijk Rotterdam in krijg. Jullie horen van me.

N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten