woensdag 28 januari 2004

GEDICHTENDAG

Morgen is het Gedichtendag, mensen. Ik heb dat feit alvast op passende wijze gevierd door vandaag te lunchen met de Dichter des Vaderlands. Ik hoor het jullie denken: wat is dat voor ongevraagde namedropping? Dat zijn we niet van Vincent gewend. Maar goed, feiten zijn feiten, en ik ga er niet omheen draaien. Er waren camera's aanwezig bij die lunch, van diverse actualiteitenprogramma's. Er zijn beelden van. Op een gegeven moment was de ene cameraploeg zelfs de andere aan het filmen. Ik vind dat soort dingen opmerkelijk. Ook heb ik nu een fraaie gesigneerde bloemlezing in bezit. Ik houd jullie graag op de hoogte.

Verder kan ik jullie het Blijde Nieuws melden dat mijn onmisbare collega Esther Hendriks en ik samen een mooie, hippe, literaire verhalenbundel gaan samenstellen. Voor in de zomer. Nu sneeuwt het nog, maar let op mijn woorden: straks snakken jullie naar onze bundel. Dus die machine zetten Esther en ik gewoon nu alvast in werking. Omdat alleen tekst ook Heel Stoer is. Ook als je op het strand ligt of op een of ander terrasje nog maar eens een rosé bestelt.

En als het dan per se moet, als jullie dan echt morgen gedichten willen lezen, als jullie dan zo nodig aan heel die Gedichtendag mee willen doen, lees dan eens wat verzen van de volgende dichters: Hanz Mirck, Thomas Möhlmann, Jannah Loontjens of Menno Wigman. Zij deugen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten