dinsdag 9 september 2003

STOP DE VERLOEDERING VAN DE NEDERLANDSE HIPHOP

Net gezien, op de The Box. Zomaar met het nummer Transvaal. Oef. Wát slecht en wát een geforceerde politieke correctheid. Na de tenenkrommende reclamecampagne die ons moesten overtuigen dat Antilliaanse jongeren oké waren, nu dit. Nee, het is niet best met de Nederlandse hiphop.

Yuki B. verkoopt in mijn avondwinkel 8punt6 aan hangjongeren. Brainpower koopt met een bril op, brood in steriele zaken op de Haarlemmerdijk. Raymtzer lift mee op het negatieve beeld van zijn kutneefjes. Ali B. kan niet eens normaal praten, laat staan rappen. De Osdorp Posse is meer en meer een metalband met alle ellende van dien (Def P. valt toch niet serieus te nemen?).

Losers. Waar is het gevaar gebleven? Waar is de schmützige ranzigheid die we willen zien? Moddervette, overstuurde beats wil ik horen. Vuile, donkere en nachtelijke muziek. Is het erg dat ik dan eerst aan DJ Shadow moet denken? Waar zijn Cypress Hill en Beastie Boys als je ze nodig hebt?

Joey Schmitz wees mij op Opgezwolle. Volgens hem het allerbeste ooit op Vaderlands hiphopgebied. En ik moet zeggen, die nieuwe feestsingle Tjappies en Mammies - ik lust er wel pap van. Ik houd van provincialen die boel overnemen. Fuck Amsterdam. Hou ze scherp, mannen.

Anyone?
N.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten