vrijdag 28 mei 2004

OP DE FOTO

Het moet zeker een jaar geleden zijn dat Niels mij ervan overtuigde dat we een eigen weblog moesten starten. Op een avond bij Janneke thuis - de Nymph-redactie had een poolavondje, en er werd nog op het dak gestaan en gelounged ook - kwamen Niels en ik erachter dat verdraaid veel woorden uit elf letters bestaan en zo kwamen we aan de voorlopige naam www.11.nl. Dingen stonden in de weg (wetten & praktische bezwaren, alhoewel: www.11.nl is tot op de dag van vandaag nog gewoon beschikbaar, zag ik net), en zodoende werd het nielsenvincent.blogspot.com, maar goed, inmiddels is het dus al bijna een jaar later.

Enkele minuten geleden las ik in de Niels en Vincent-mail een bericht van een collega-weblogger die ook zijn eerste verjaardag op het web viert. Hij heeft me verzocht om een gastbijdrage - en zulke verzoeken strelen mijn ego. Ik ga dat dus doen. Die gastbijdrage. Wie weet wat ervan komt. Misschien word ik hierna wel veel vaker gevraagd voor gastbijdragen. Ook in mondelinge vorm. Dat ik als gast kom bijdragen aan feestelijke avonden, met een woordje of 500. Of 1000. Ik kan me goed voorstellen dat mijn leven ineens zo'n wending neemt. Ik hoef alleen maar goed mijn mailbox in de gaten te houden en open te staan voor verzoeken als deze, en mijn toekomst ligt weer open. Het klinkt haast alsof ik in een Paul Auster-roman verzeild ben geraakt, maar laten we niet op de zaken vooruitlopen. Ik zei het eerder en ik zeg het hier weer: we zullen zien.

De notaris bij wie Elsie en ik vanmiddag voor de derde keer te gast waren, maakte een Polaroid-foto van ons terwijl we enkele papieren ondertekenden. Op de foto, die hier tegenover mij staat, zie je Elsie glimlachend haar handtekening plaatsen, terwijl ikzelve olijk in de lens kijk met mijn 'Er wordt hier helemaal niets getekend zolang die Polaroid-foto niet is gemaakt'-blik. Ik zou jullie die foto hier gewoon kunnen tonen natuurlijk, ware het niet dat alleen tekst ook al zo stoer is.

Op 30 juni treden The Von Bondies en de Black Rebel Motorcycle Club op in Paradiso. Elsie, Niels, Martien en ik hebben al kaartjes. Nu jullie nog.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten