woensdag 15 december 2004

DE LIEDEREN DIE ERTOE DEDEN IN 2004

Het eerste jaaroverzicht, is dat niet leuk? Het is alweer 15 december, dus het mag wel eens. Nu Niels & Vincent al een tijdje bestaat, ontstaan er vanzelf ook Niels & Vincent-tradities. Een van die tradities is de lijst van Liederen Die Ertoe Deden. Wie even terugzoekt, kan de lijst van vorig jaar nog wel ergens vinden (in onze archieven van december 2003).

Allereerst zal ik enkele vragen beantwoorden die misschien bij jullie opkomen.

Hebben Niels en jij deze lijst samen opgesteld?
Nee. Ik heb dat gedaan. In m'n eentje. Niels spuugt op sommige van onderstaande liederen. En terecht.

Vind je al die artiesten in die lijst dan echt goed?
Nee. Van sommige artiesten verafschuw ik het voltallige oeuvre op het genoemde liedje na.

Vind je van elke artiest maar 1 liedje echt goed?
Nee. Ik heb ervoor gekozen maar 1 liedje per artiest te noemen. Soms twijfelde ik te lang welk liedje ik dan moest kiezen. Dan hakte ik een knoop door. Volgende week denk ik er wellicht heel anders over.

Die volgorde, is die soms alfabetisch?
Nou en of.

Zijn het allemaal singles?
Nee.

Zijn die platen überhaupt wel van dit jaar?
Niet altijd. Soms leerde ik een liedje pas dit jaar kennen.

Wel een beetje een rare lijst geworden, vind je niet?
Ja.

Overige vragen verwacht ik bij de comments, maar hier gaan we dan.

DE LIEDEREN DIE ERTOE DEDEN IN 2004

The Bees, Hourglass
Dizzee Rascal, Stand Up Tall
Dogs Die In Hot Cars, Celebrity Sanctum
Eminem, Mosh
Faithless, Mass Destruction
Franz Ferdinand, Take Me Out
Freestylers, Push Up
Nelly Furtado, Try
Interpol, Slow Hands
Joey, Slipstream
Keane, Somewhere Only We Know
The Killers, Somebody Told Me
Lenny Kravitz, Where Are We Runnin’?
Lange Frans & Baas B, Represent
Mylo, Drop The Pressure
Phoenix, Too Young
The Shins, Saint Simon
Snow Patrol, Ways & Means
Britney Spears, Toxic
Spinvis, Voor ik vergeet
The Waxwings, Almost All Day

V.

P.S. Aan iedereen die is uitgenodigd voor mijn festijn van morgenavond: tot dan! Jullie herkennen me aan de boa om mijn nek en de grijns op mijn gelaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten