maandag 13 december 2004

IK VERSTREK HIER DE ANTWOORDEN

Nathaly vraagt: Waarom is het hier zo stil?
Wel, Niels schrijft hier nooit meer iets, dus ik maak hier de dienst uit. En ik had een paar drukke dagen. Ik was naar het toneel, naar het pannenkoekenhuis, naar het café, naar de supermarkt, naar een verjaardag, naar mijn werk.

Jenneke vraagt: Zo stil is het hier toch niet?
Zeg het ze, Jenneke.

Nicoliene vraagt: Is jouw huis gisteren ook op tv geweest?
Nee hoor. Wij wonen niet op de Markt.

Wendy vraagt: Wat voor drinken heb je allemaal?
Koffie, vele soorten thee, instant-cappuccino, champagne, witte wijn, rode wijn, bier (alleen voor gasten), melk, ijsthee, limonade, sinaasappelsap, Crystal Clear.

Femke vraagt: Waarom zegt Vincent niets?
Vincent beroept zich op zijn zwijgrecht.

Ionica vraagt: Wat is er nou precies na de dood?
Na de dood is er een begrafenis dan wel een crematie. Dat hangt er een beetje van af. Enerzijds moet je de laatste wens van de overledene respecteren, anderzijds zijn er de nabestaanden, die ook allerlei behoeftes hebben. Ik bedoel maar: voor je het weet sta je in iemands antieke kast in de woonkamer. Of je graf wordt geruimd voor er 10 jaar om zijn. Of je wordt 'bijgezet' in een Delftse kelder. Alles is mogelijk, Ionica.

Merel vraagt: Hoe is het zover gekomen?
Het was eerlijk gezegd zover voor ik het wist.

Harold vraagt: Ga je naar Snow Patrol in Paradiso, Vincent?
Nou, dat is nog best een goed idee! Vooralsnog was ik het niet van plan, maar vertel me er eens meer over, wil je? Wanneer is het?

Nienna vraagt: Hé Vincent, kun je een beschrijving geven van het prachtboek Blauwe ogen? Ik ben benieuwd.
Ik houd die nieuwsgierigheid graag nog even vast, Nienna. Over een maand kun je er alles van lezen wat je maar wilt.

Nienna vraagt: Ga je meedoen aan Het Groot Dictee vanavond, en zo ja: hoe schat je je kansen in?
Nee, ik doe niet mee. Toch schat ik mijn kansen hoog in. (Uitgaande van de keren dat ik wél meedeed, en van mijn vak.)

Anne vraagt: Hoe was het bij de hypothekenman?
Het was er goed en langdurig. Elsie kreeg er rode wangen van. Er kwamen veel cijfers aan te pas. En een telefoontje. En toen was het allemaal in orde. Dat wil zeggen: de bank moet nog zeggen dat het goed is. Maar dan is het ook écht goed.

Nathaly vraagt: Wat heb je vandaag gegeten?
Spaghetti bolognese.

Nathaly vraagt: Heb je wel eens gebarsten lippen?
Telt een koortslip? Of een 'kusblaas', zoals dat in het zuiden heet? In dat geval: ja hoor.

Nathaly vraagt: Televisie of radio?
Televisie. (Maar liever nog mijn iPod.)

Nathaly vraagt: Bert of Ernie?
Bert natuurlijk.

Ricus vraagt: Redigeert Vincent Blauwe ogen?
Nou en of.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten