vrijdag 4 februari 2005

1 ZIN, MEER NIET

Ik ben niet van plan meer dan 1 zin aan mijn nieuwste frustratie met de NS te wijden. Dit is 'm:

Als je, zoals ik, dagelijks heen en weer reist met de trein, van Delft naar Amsterdam, zeg maar, om op je werk te komen, en dus ook weer terug, dan is het heel aangenaam als je reiskosten door je werkgever vergoed worden, en het is dan ook niet meer dan logisch dat ik me ervoor inspan het mijn werkgever zo gemakkelijk en voordelig mogelijk te maken door eindelijk eens een jaarkaart aan te vragen; dat scheelt ze een hele stapel geld op de Grote Uitgeverij, en ikzelve hoef niet meer elke maand aan het loket (waar je tegenwoordig alleen nog maar ongeïnspireerd, murw geslagen, bijna van de verveling bezwijkend tuig vindt dat je aankijkt alsof je ze eindelijk eens dood komt slaan) uit te leggen dat ik een maandkaart Delft-Zuid/Amsterdam wil - mét 1 zone -, en zo heeft iedereen er lol en winst en plezier van... maar dan rekenen we dus even buiten de NS; die stuurde mij eind december doodleuk een factuur van een niet onaanzienlijk bedrag toe, door mijn werk vóór 19 januari te betalen, opdat ik vanaf 1 februari zo'n stoere jaarkaart zou hebben, en je begrijpt: met die factuur ben ik rechtstreeks naar Administratielouis gegaan en die heeft die factuur op 13 januari (ik benadruk: 6 dagen voor 19 januari) overgemaakt - lekker tijdig, zou je zeggen, maar alweer: dan reken je buiten de NS, die mij nog altijd geen jaarkaart heeft gestuurd, en februari is inmiddels alweer 4 dagen aan de gang, en echt soepel en efficiënt kun je dat dus niet noemen, want het komt er nu op neer dat ik nu elke dag alsnóg een treinkaartje moet kopen, en strippenkaarten, die ook, natuurlijk, en al die treinkaartjes en strippenkaarten sparen we lekker op, daar maken we een mooie stapel van, want die gaat Administratielouis (die hier inmiddels een persoonlijke vete van heeft gemaakt, en terecht) allemaal declareren bij de NS - totdat ik eindelijk die verrekte jaarkaart (waar ik dan mogelijk nog 11 maanden lol van heb) thuisgestuurd krijg.

Zoals ik zei: 1 zin en meer niet.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten