dinsdag 8 juli 2003

DON'T STEAL OUR SUN

Nooit hoor je iemand zeggen dat 'At My Most Beautiful' van R.E.M. een roerend mooi liedje is. Toch is het zo. Ha! Andere muziek die ertoe doet: de eerste cd van het Ierse bandje The Thrills, So Much for the City. Ik word daar erg vrolijk van, moeten jullie weten. Ook aanraders: een rondvaarttocht door de Delftse grachten, een salade eten onder het genot van een glas wijn, en de tv-series Hearts and Bones en 24, beide te zien op de zondagavond. Ik ben vanzelfsprekend weer de allerlaatste van de Jonge Hippe Mensen die naar 24 kijkt, maar tjonge, wat een spanning, en wat een gruwelen. Nog even en ik ga me ook eindelijk eens verdiepen in The Sopranos. Alles op zijn tijd.

Intussen lees ik kriskras allerhande boeken door elkaar, dat begrijpen jullie. Momenteel onder andere het krankzinnige De leverancier van het duo Sevink & Van Wetering, en De asielzoeker van Arnon Grunberg. Niels is het er niet mee eens, maar ik vind Grunberg nog steeds een van De Grote Schrijvers van Onze Tijd. Al waardeer ik slechts zijn romans, en niet al die zijprojecten. Overigens ben ik ook die drie romans grotendeels alweer vergeten. Hm. Evenals dat Boekenweekgeschenk. Waar heb ik het - kortom - eigenlijk over? Nu ja, Gstaad 95-98 was een heel goede roman - al verschillen mijn vrienden ook daaromtrent van mening met mij. Over wie iedereen het gelukkig altijd eens is: Thomas van Aalten. Ik las onlangs zijn derde romanpoging, Sluit deuren en ramen, en trof daar tot mijn verbazing drie à vier geslaagde passages in aan, in een zee van vulsel. Meer daarover in de aanstaande Nymph.

Niels is intussen op de terugweg. Zijn vakantie in Kualalumpur is welhaast voorbij en deze site zal spoedig weer leven en bloeien als vanouds. Meer recensies, meer stoere links, meer lijstjes en meer filmquotes. En waarom?

Omdat alleen tekst ook Heel Stoer is.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten