woensdag 26 november 2003

DEADLINE

De deadline is inmiddels geweest, jongens. Eenieder die nog dacht: ik stuur ook eens wat op naar NYMPH - een leuk verhaaltje, een leuk gedichie, een leuk polemisch stukkie -, die kan dat nu uit zijn hoofd zetten. Voorgoed, voorzover het zich laat aanzien. We zijn nochtans begonnen aan de productie van het allerlaatste nummer onder de hoede van de uitgevers van 521. Het laatste nummer in de magische formule die Martien Bos, Niels Carels, Judith Janssen, Janneke Jonkman en ikzelve voor jullie bedacht hebben en elke keer weer hebben weten om te zetten in een prachtblad dat niet misstaat in je boekenkast. Allemachtig, als dát geen kromme zin was, weet ik het ook niet meer.

Dat was echt de lelijkste zin die ik ooit heb geschreven. (Nee, zal Niels zeggen, ik herinner me nog een zin met een dubbele pet, en die heb je bijna nog geplaatst in NYMPH ook. Maar daar vermoei ik jullie verder niet mee. Een lelijke zin is een lelijke zin. Als ik hem ophak in stukjes, wordt het mogelijk nog een fraai gedicht. Maar nee, dat denk ik niet.)

Goed. In januari dus. De laatste NYMPH zoals je het blad kent. Wees erbij. Ik blijf het niet zeggen.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten