vrijdag 21 november 2003

EN DAN IK IN NIJMEGEN

Gisteravond was ik op het geweldige Literaire Prijs Gelderland-festijn waar de nieuwe Parmentier werd gepresenteerd. Dat festival was niet in Nijmegen, zoals ik hier eerder vermeldde, maar in Arnhem. Toch ga ik het, in navolging van Niels, ook even over Nijmegen hebben. En niet over het festijn van gisteren. Dat komt dan nog wel eens.

In Nijmegen heb ik met oud en nieuw een keer op het dak van een studentenflat gestaan, zoals ik hier al schreef. In Nijmegen heb ik ooit de zeer slechte film The Long Kiss Goodnight in een bioscoop gezien. In Nijmegen was het wel eens zo koud dat ik in de bus mijn eigen adem kon zien. In Nijmegen heb ik eens samen met een vriend een luchtbed moeten delen. In Nijmegen heb ik geslapen in een kamer zonder verwarming, terwijl het buiten 20 graden vroor. In Nijmegen heb ik Niels en Cor zien voordragen uit eigen werk. In Nijmegen heb ik diezelfde avond NYMPH nog lopen promoten zonder dat het iets opleverde, op een waardevolle en hardnekkige vriendschap met het meisje F. na. In Nijmegen heb ik straten en parkeerplaatsen onder water zien staan. In Nijmegen heb ik voor het eerst op internet rondgekeken (het was 1994). In Nijmegen heb je een heel lange straat die iets met Sint Anna heet en waar ik nog heb gefietst. In Nijmegen woonde tot voor kort mijn vriend Sverre. In Nijmegen ben ik met vriend Sverre en vriend Dimitry nog uit geweest, maar dat was een avond om op te schieten.

In Nijmegen heb ik best veel meegemaakt, dat kun je gerust zo stellen.

V.

P.S. Nog een paar uur en Elsie is er weer! Zijn jullie ook zo blij?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten