dinsdag 11 november 2003

LIJSTJES... ALTIJD MAAR WEER DIE LIJSTJES

5 dingen die mij bedroeven

1. Elsie is al 2 dagen weg, en er volgen er nog 10.
2. De prachtnovelle Schaduwkind van P.F. Thomése. Ik las deze novelle gisteren en ik ben zelden zo ontroerd geraakt bij het lezen van een boek. Zijn debuut Zuidland vond ik ooit een taaie, logge draak, maar ik lieg niet als ik zeg dat ik bij dit boek met moeite de tranen uit m'n ogen kon weren. Wie nu lacht, moet heel goed uitkijken. Lezen, dat boek!
3. Madonna. Die had dus nooit in de nieuwe clip van Britney moeten zitten. Wat een potsierlijke dansjes, beweginkjes, gezongen zinnetjes en maniertjes. Het woord 'gêne' komt in me op. En het woord 'afkeer' gooit eveneens hoge ogen.
4. Dat het elke ochtend als ik de deur uit stap kouder blijkt te zijn dan ik had durven denken.
5. Dat ik nog altijd met twee (2!) sofinummers rondloop.


5 dingen die mij verblijden

1. Onze katten Teigetje en Noni. Ik ga niet zeggen dat het de stoerste katten zijn die je ooit hebt gezien, maar kom gerust eens langs om het met eigen ogen na te gaan.
2. De foto's van Britney in de nieuwe Q. Tjonge, bij Q denken ze met mij mee. En als je dit nummer koopt, krijg je er bovendien een leuke cd bij ook! Met liedjes van onder anderen Muse, Johnny Cash, OutKast, The Dandy Warhols en The Thrills. Kopen, iedereen! Op die cd staan ook liedjes van de fopartiesten Sean Paul en The Darkness, maar dat mag de pret niet drukken. En over plaatjes gesproken: wordt het niet eens tijd dat de beloofde foto's van Aukje van G. ergens opduiken? Lijkt me echt een opdracht voor Niels.
3. Het nieuwe manuscript van de Opperman der Vlaamse Letteren.
4. De muziek van Interpol. Ik ben natuurlijk weer de laatste die hun cd ontdekt, maar nu zit hij dan ook non-stop in mijn diskman.
5. Dat ik nu officieel Vast Medewerker ben geworden bij het literaire tijdschrift Parmentier.

O ja, ik ben de kwaadste niet: hier drop ik gewoon even die link naar de nieuwe Britney-plaatjes.

V.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten